مقالات

غذا هایی که حیوان خانگی شما نباید بخورد

غذا هایی که حیوان خانگی شما نباید بخورد

حیوانات خانگی موجودات مهربان و بامزه ای هستند که نگهداری از آن می تواند انرژی و شادی را به زندگی شما بیاورد. امروزه خیلی ها علاقه به نگهداری از حیوانات خانگی را دارند از این علاقه به سن و سال هم ندارد و فرقی نمی کند از کودکان تا بزرگسالان دوست دارند یک حیوان خانگی برای خود داشته باشند و این احساس مراقبت و مسئولیت را تجربه کنند. حیوان خانگی داشتن یک حس مسئولیت پذیری را به فرد می دهد که دارد از یک موجود زنده مراقبت می کند و برای زنده و سالم  ماندن آن تلاش می کند. اما برای مراقبت از حیوان خانگی خود باید با یک سری نکات آشنا شویم و آن ها را رعایت کنیم تا به این موجود خانگی آسیبی وارد نشود؛ مثلاً مراقب باشیم چه چیزی بخورد یا چه چیزی نخورد. چون اگر چیزهایی که برایش ضرر دارد را بخورد ممکن است خطراتی برای جانش داشته باشد و او را از دست بدهیم. من در این مقاله تلاش می کنم غذا هایی که برای حیوان خانگی شما ضرر دارد و نباید بخورد را به شما بگویم تا بتوانید به درستی از این موجودات جذاب مراقبت کنید.

غذا های که سگ ها نباید بخورند

سگ ها موجودات جذاب و مهربانی هستند که معمولاً جزو اولین انتخاب ها راجع به حیوان خانگی به شمار می‌روند. آن ها با چشم های زیبا و مهربانی شان دل هر انسانی را نرم می کنند حتما برای شما پیش آمده که به سگ های خیابانی غذا بدهید و آنها را نوازش کنید، اما غذا های سگ های خانگی را معمولاً از پت شاپ های معتبر خریداری می‌کنند. در اصفهان اکثراً سگ ها را از پت شاپ اصفهان خریداری می کنند. کسانی که پت دارند برایشان پیش آمده که سگشان موقع صرف غذا کنار میز غذاخوری بنشیند و با چشمانی مظلوم به آنها نگاه کند تا دلشان بسوزد و بخواهید مقداری از غذایتان را به او بدهید. اما قبل از آن باید بدانید چه چیز هایی برایش مضر است. زایلیتول ماده ای شیرین کننده است که در یک سری از غذاها و خوراکی ها مثل آدامس و آبنبات و برخی غذا های پخته شده وجود دارد ؛ که اگر سگ شما آن را مصرف کند باعث افت قند خون می شود، و ممکن است باعث ضعف و بی حالی و تشنج سگ و در برخی هم باعث از کار افتادن کبد آن ها بشود.

ماده ی دیگری که باید دور از دسترس سگ خود نگه دارید سیر و پیاز است این ماده گلبول های قرمز خون آن ها را از بین می برد و باعث کم خونی میشود که مسمومیت این حیوان را در پی دارد و می‌تواند علائمی مانند استفراغ و زخم و مشکلات تنفسی را برای او داشته باشد. نوشیدنی که به نوعی برای پت خانگی بسیار مرگبار است قهوه و چای و نوشیدنی های کافئین دار است حتی بهتر است سگ خود را از استفاده از شکلات و نوشابه هم دور کنید چون باعث بیقراری و مشکلات تنفسی در او می شود. در بین میوه ها، میوه هایی که به عنوان سم برای سگ شما عمل می کند انگور و کشمش است و حتی  مقدار کمی از آن می تواند سگ شما را بیمار کنند و سبب نارسایی کلیه در او بشود. ممکن است در یک روز گرم تابستان در حال خوردن بستنی باشید و  دلتان بخواهد جواب چشم های منتظر سگتان را با یک گاز بستنی بدهید که با این کار نه تنها به او لطف نکرده اید بلکه عامل مشکل بزرگی برای او شده آید ؛ چون محصولات دارای شیر باعث مشکلات گوارشی و در برخی هم آلرژی به همراه خارش شدید را برای آن ها در پی دارد.

غذا هایی که حیوان خانگی شما نباید بخورداگر پت خود را برای گردش بیرون می‌برید باید حواستان باشد که چیزی را از روی زمین نخورد ، خیلی ها هسته میوه هایی چون هلو و آلو را روی زمین می اندازند اما اگر سگ شما آن را بخورد این هسته ها برای روده سگ بسیار سمی هستند که می تواند روده را مسدود کند چون انسان می‌داند که نباید این هسته ها را بخورد اما سگ ها نمی دانند. خوراکی دیگری که باید از دادن به سگ خود جلوگیری کنید غذاها و خوراکی های شور و نمکی مثل چیپس و پفک است که باعث لرزش، اسهال و حتی ممکن است تشنج در سگ شما شود. مهمترین چیز هایی که سگ شما نباید بخورد را به شما گفتیم اما اگر پت خانگی شما چیزی که نباید بخورد را خورد حتما به اولین دامپزشکی نزدیک خود مراجعه کنید تا از سلامت او مطمئن شوید.

غذاهایی که گربه شما نباید بخورد

اگر گربه های ناز و زیبا را برای نگهداری انتخاب کرده اید اما برای تغذیه و غذای گربه خود نگران هستید که چه چیز هایی بخورد یا نخورد من به شما کمک می کنم تا بتوانید به نحو احسن از گربه خود مراقبت کنید. غذای گربه در اصفهان به راحتی در پت شاپ های معتبر پیدا می شود و می توانید برای گربه خود تهیه کنید اما اگر پیدا نکردید باید مراقب باشید که گربه شما چیزهایی که برایش مضر است را نخورد که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم. گربه ها کلا حیوانات گوشتخوار هستند و بدنشان نیازی به میوه و سبزیجات ندارد سبزیجاتی که بسیار برای گربه خانگی شما ضرر دارد سیر و پیاز چه است که حتی منجر به مرگ گربه شما می شود. یکی از ماده هایی که به شدت به گربه آسیب میزند لیمو است و به علت اسیدی که دارد معده گربه را دچار اختلال می کند و باعث مسمومیت او میشود.

غذا هایی که حیوان خانگی شما نباید بخوردخوراکی  دیگری که باید از گربه خود دور کنید میوه های هسته دار هستند چون بلعیدن هسته آنها توسط گربه باعث مشکلات گوارشی برای او می شود و همچنین خوردن آووکادو برای گربه ها مضر است به علت چربی که دارد روده و کلیه این حیوان را دچار مشکل می‌کند. غذای دیگری که بسیار برای گربه خطرناک است قارچ و گوشت خام است که بسیار سمی است و باعث اسهال استفراغ گربه شما میشود. اشتباه دیگری که ممکن است بعضی ها مرتکب می شوند خریدن و دارن غذای سگ به جای غذای گربه است چون بسیار با هم تفاوت دارند و ممکن است جان این حیوان زیبا به خطر بیفتد.

 همانطور که در این مقاله خواندید خیلی از غذا هایی که ما در طول روز می خوریم و در دسترس ما هستند برای حیوان خانگی ما مضر هستند و با دادن آن ها به این حیوانات ممکن است سلامتی شان را به خطر بیندازیم. دادن خوراکی هایی که برای حیوان خانگی ما مضر است به آن ها می تواند از عمر این و مخلوقات ناز کم کند و بهتر است که حیوانات خانگی از غذای خودشان تغذیه کنند. امیدواریم با خواندن این مطلب با این غذاها و خوراکی ها آشنا شده باشید و بتوانید آنها را دور از دسترس حیوان خانگی خود نگه دارید تا پت شما همیشه سالم و پر انرژی بماند و بتوانید به درستی از او مراقبت کنید.

غذا هایی که حیوان خانگی شما نباید بخوردغذا هایی که حیوان خانگی شما نباید بخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *