مقالات

نکاتی برای کمک به بهبود هضم گربه

هر کسی که یک حیوان خانگی در خانه دارد، دوست دارد پت او زندگی سلامتی را بگذراند. گربه ها بازیگوش، مستقل و کنجکاو هستند. با این حال، به این معنی است که گربه شما در معرض انواع مسری‌ها قرار دارد. اما گربه شما در حین پرسه زدن، می تواند چیزی مشکوک بخورد یا از خاکی عبور کند و سپس پنجه هایش را لیس بزند. در نتیجه، سیستم گوارش او ضعیف و به سلامتی گربه آسیب می رساند.

برای اینکه یک گربه احساس سلامت داشته باشد، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل ضروری است. همچنین لازم استبه عنوان صاحب حیوان خانگی کمی هوشیار باشید تا سلامت گوارشی گربه خودر را تضمین کنید.

۵ نکته که سلامت گوارش گربه شما را تضمین می کند

آیا تا به حال در مورد پروبیوتیک ها شنیده اید؟، این میکروارگانیسم ها دستگاه گوارش را پوشش می دهند و جذب بهینه مواد مغذی را تسهیل می کنند. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و استرپتوکوک برخی از سویه‌های باکتری پروبیوتیک هستند که به درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها، به‌ویژه بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش کمک می‌کنند. برخی نکات دیگر که می تواند سلامت گوارش گربه شما را بهبود بخشد به شرح زیر می باشد.

    پروبیوتیک ها

مانند انسان، ایمنی گربه نیز در دستگاه گوارش او قرار دارد. بنابراین، حفظ تعادل آن با باکتری های خوب برای بچه گربه، به معنی داشتن زندگی سالم و طولانی تر است. می توانید رژیم غذایی گربه خود را با پروبیوتیک ها تکمیل کنید، زیرا این مواد به تنظیم هضم غذا کمک می کنند. با توجه به اینکه هر گونه اختلال در دستگاه گوارش بچه گربه شما ایمنی آن را کاهش می دهد، افزودن پروبیوتیک ها احتمال اختلالات گوارشی مانند کاهش اشتها، استفراغ، اسهال را به حداقل می رساند. سایر مشکلات گوارشی مانند بیماری التهابی روده (IBD) و عفونت ها نیز می توانند توسط پروبیوتیک ها درمان شوند. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی را در روده می کارند بعد از اینکه گربه دوره ای از آنتی بیوتیک را می گذراند. آنها هضم را بهبود می بخشند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

پروبیوتیک‌های گربه به اشکال مختلف، پودر، قرص و حتی در خوراکی‌ها در دسترس هستند. مطالعات نشان داده که تغذیه با پروبیوتیک‌ها، ایمنی سیستماتیک در گربه ها ایجاد می‌کند. روده سالم احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و سرطان را کاهش می دهد. دامپزشکان معتقدند که کمبود آنزیم ها، هم گوارشی و هم سیستماتیک، عامل اصلی است که می تواند به بچه گربه شما آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *