مقالات

آیا سگ ها می توانند غذای گربه بخورند؟

آیا سگ ها می توانند غذای گربه بخورند

آیا سگ ها می توانند غذای گربه بخورند ؟

این سوالی است که بسیاری از مراقبانی که هر دو نوع حیوان را در خانه دارند از خود می پرسند. خانواده هایی که هر دو مدل حیوان خانگی را داشته باشند ممکن است عادت داشته باشند که غذاهای حیوانات را با هم مخلوط کنند، یا به یک حیوان اجازه دهند غذای حیوان دیگری را بخورد، یا اگر غذای یکی از آنها تمام شود، به همه از یک غذا داده می شود.

دلیل هر چه که باشد، بسیار مهم است که بدانید سگ ها نمی توانند و نباید غذای گربه بخورند. غذاهای حیوانی به دلایلی عمومی نیستند و هر گونه نیازهای غذایی متفاوتی دارد. بنابراین اشتراک رژیم غذایی یک سگ، در دراز مدت، صحیح نیست و می تواند برای سلامتی او مضر باشد. و اجازه دادن به سگ ها که غذا های دیگری را بخورد ایده خوبی نیست.

پت شاپ اصفهان فروشگاهی معتبر در زمینه عرضه غذای حیوانات خانگی میباشد که انواع غذای سگ اصفهان و غذای گربه اصفهان را به صورت جداگانه و در بسته بندی های بهداشتی و عالی عرضه می کند. در این فروشگاه علاوه بر غذا اصلی انواع لاوازم بهداشتی درمانی ، انواع تشویقی ها و لوازم نگه داری نیز عرضه می شود، که می توانید با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

غذای گربه در ظاهر شبیه غذای سگ است، اما از نظر محتوایی اینطور نیست. به طور مشابه، سگ و گربه از بسیاری جهات، به ویژه از نظر تغذیه، نیازهای متفاوتی دارند. و غذای گربه برای مراقبت و محافظت از نوع بدن آن ساخته نشده است. ما شما را به خواندن این مقاله جدید از دیجی پت دعوت می کنیم که در آن دلایل خوب نبودن غذای گربه به سگ خود را توضیح می دهیم.

ایجاد تفاوت میان غذای سگ و گربه

سعی کنید دو دنیای تغذیه ایی سگ و گربه را با هم مخلوط نکنید. سگ خود را با غذای طراحی شده برای او تغذیه کنید، به این ترتیب از هر گونه مشکل سلامتی جلوگیری خواهید کرد. به یاد داشته باشید که همه چیز با رژیم غذایی شروع می شود و شامل حیوانات خانگی نیز می شود. سگ ها عاشق برداشتن و جستجوی غذایی هستند که مال آنها نیست، حتی اگر قبلاً تغذیه شده باشند.

اگر غذای گربه را در فضای باز بگذارید، سگ مقاومت در برابر آن برایش سخت است، بنابراین به سراغش می رود. برای جلوگیری از این اتفاق، به حیوانات خانگی خود در اتاق های جداگانه غذا دهید و حتی غذای گربه را در ارتفاعی قرار دهید که سگ شما نتواند آن را ببیند یا به آن دسترسی نداشته باشد. مطمئن شوید که هر حیوان خانگی غذای خود را می خورد.

آیا سگ ها می توانند غذای گربه بخورند

مواد تشکیل دهنده غذاهای سگ و گربه

غذاهای گربه نه تنها چربی بیشتری نسبت به غذای سگ دارند، بلکه حاوی مقادیر بیشتری پروتئین نیز هستند. به طور طبیعی، گربه ها گوشتخواران اجباری هستند و رژیم غذایی آنها باید سرشار از پروتئین باشد تا بخش قابل توجهی از نیازهای غذایی آنها را پوشش دهد. از سوی دیگر، سگ ها حیوانات همه چیزخوار هستند و نیازهای پروتئینی آنها بسیار کمتر است و لزوماً نیازی نیست که منبع پروتئین به طور مداوم و لزوماً از حیوانات باشد. غذای گربه حاوی حداقل 26 درصد پروتئین است، در مقابل غذای سگ که 18 درصد سطح پروتئین دارد و نیازهای تغذیه ای اساسی هر سگی را تامین می کند.

تغذیه نامناسب برای سگ شما

نتیجه دادن غذای گربه به سگ، عدم تعادل نامناسب ویتامین ها و مواد معدنی است که در بسیاری از موارد منجر به کمبودهای تغذیه ای مانند کمبود روی و ویتامین E (ضروری برای سگ) و در موارد دیگر گنجاندن بیش از حد مواد غیر ضروری می شود. مواد مغذی موجود در رژیم غذایی سگ، مانند تورین (برای گربه ها بسیار ضروری است).

این تفاوت های تغذیه ای می تواند سلامت کلی سگ شما را برای تمام عمر تحت تاثیر قرار دهد. همچنین نیاز سگ ها به کربوهیدرات هایی که انرژی آنها را تامین می کند با گربه ها متفاوت است، زیرا آنها انرژی خود را عمدتا از چربی ها تامین می کنند. غذای گربه فاقد موادی است که کربوهیدرات های لازم را برای سگ ها فراهم کند.

همچنین ممکن است برای شما جالب باشد: برنامه غذایی گربه

خطرات سلامتی برای سگ شما

افراط خوب نیست، و این نماد غذای گربه برای سگ است که می تواند به بیماری تبدیل شود. چربی بیش از حد می تواند بر لوزالمعده سگ تأثیر بگذارد و بر کارایی هضم آن تأثیر بگذارد و منجر به پانکراتیت شود. همین امر در مورد پروتئین نیز صدق می کند، که نه تنها می تواند منجر به چاقی شود، بلکه باعث کار بیش از حد کلیه ها و کبد سگ شما می شود و استرس غیرضروری را روی این اندام ها ایجاد می کند و منجر به آسیب کلیه یا کبد می شود.

آیا سگ ها می توانند غذای گربه بخورند

شاید سگ شما غذای گربه شما را دوست داشته باشد زیرا در رژیم غذایی او پروتئین یا چربی وجود ندارد، بنابراین برای انجام آزمایشات و تنظیمات مناسب با دامپزشک خود مشورت کنید زیرا سگ ها نمی توانند بیش از حد غذای گربه بخورند.

سخن پایانی

کسی که با یک سگ و یک گربه زندگی می کند اغلب یک مشکل دارد، اینکه سگ را متقاعد کند که غذای گربه را نخورد. مشکل این است که به طور متوسط، سگ حریص تر است، گربه عادت دارد کم و اغلب غذا بخورد، و اغلب غذا در کاسه باقی می ماند، بنابراین سگ می تواند غذای اضافی پیدا کند و تا جایی که می تواند بخورد.

اگر غذای گربه خود را به درخواست خود رها می کنید، بشقاب آن را در مکان های بلندی قرار دهید که سگ شما به آن دسترسی نداشته باشد. سعی کنید غذای سگ پشمالو خود را با غذایی که طعم بیشتری دارد تغییر دهید، زیرا ممکن است این عامل اصلی در ترجیح دادن غذای همتای خود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *